Το ‘χαρτάκι’

Η Ευγενία Κακούτη, διαβάζουμε στην σελίδα 340, στο βιβλίο ‘ΜΑΘΗΣΗ ΜΕ ΤΟ ΝΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ’ ότι ως καθηγήτρια Γερμανικών αρχικά έμπαινε στον πειρασμό να κυνηγάει την ύλη και το θέμα των εξετάσεων. Παρατήρησε ότι σιγά σιγά έχανε τον ενθουσιασμό της να διδάσκει και βίωνε άγχος. Μας λέει ότι παρόλο που ήξερε θεωρητικά ότι στην […]

Read More

Η Θέση μας ως προς τα Προβλήματα Συμπεριφοράς

« Να ξεχωρίζουμε τον άνθρωπο από τη δράση» Rudolf Dreikurs, Ρουντολφ Ντράϊκωρς (παιδαγωγός , μαθητής του ψυχιάτρου Alfred Adler, Αλφρεντ Αντλερ ιδρυτή της Ατομικής Ψυχολογίας ) Η παραπάνω κατάφαση μας εκφράζει απόλυτα. Δηλαδή, όταν ένα παιδί συμπεριφέρεται  με τρόπο όχι επιθυμητό, ως παιδαγωγοί χρειάζεται να μην θίγουμε την προσωπικότητα του με διάφορα επίθετα αλλά να […]

Read More

Ο Κορονοϊός και Εμείς

Η Αντιμετώπιση της Ζωής εν μέσω Κορονοϊού Ας πάρουμε την καλύτερη εκδοχή: ότι δεν χάσατε τη δουλειά σας, ότι εργάζεστε μέσω τηλεργασίας, ότι και τα δύο παιδιά σας έχουν τέμπλετ, ο σύζυγος δικό του λαπ τοπ, εσείς έναν από τους τελευταίους πιο σύγχρονους υπολογιστές. Παρατηρείτε ότι το ένα παιδί κλείνει το βίντεο για να μην […]

Read More

Η ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ

«H Ανθρώπινη Φύση δεν είναι καθόλου τόσο κακή όσο θεωρείται» (Αβραάμ Μάσλοου) Ποιές είναι οι ανθρώπινες ανάγκες και τι χρησιμεύει να τις ξέρουμε; Ας δούμε την γνωστή πυραμίδα των Αναγκών κατά Αβραάμ Μάσλοου: Α) στη βάση της βρίσκονται η Βιολογικές ανάγκες, τροφή, νερό, στέγη, σεξ. Χωρίς αυτές δεν επιβιώνουμε ως άτομα ούτε ως ανθρώπινο είδος. […]

Read More

TΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ

Πως να λειτουργούν ώστε να θέλουν οι συμμετέχοντες να βρίσκονται εκεί με ευχαρίστηση και όχι από υποχρέωση; « Ο,τι πρόβλημα έχει δημιουργηθεί σε μία σχέση μπορεί να διορθωθεί μέσα στη σχέση» Murray Bowen MD, ιδρυτής της Θεωρίας και Πράξης Ανθρώπινα Συστήματα) Τι είναι τα Ανθρώπινα Συστήματα; Είναι  οι θεσμοί όπως η Οικογένεια, το Σχολείο,  όλοι […]

Read More

ΕΠΑΙΝΟΣ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΙΑ

Η θέση μου είναι ότι ο ‘Έπαινος είναι ο αντίποδας της Τιμωρίας ως τρόπος πειθαρχίας. Γιατί; Επειδή και τα δύο προϋποθέτουν εξουσία για τη διαχείριση προβλημάτων συμπεριφοράς. Εξουσία με την έννοια ότι κάποιος είναι ανώτερος και αποφασίζει τι είναι και τι δεν είναι αυτός που έχει λιγότερη δύναμη είτε οικονομικά, είτε ψυχολογικά, είτε ηθικά, είτε […]

Read More

«Πανελλήνιες…»

«Πανελλήνιες…» Μία ανάμνηση που συμπαρασύρει στο άκουσμά της ένα σύνολο συναισθημάτων, εικόνων και γεγονότων. Μία λέξη που κουβαλάει πολύ φορτίο, όλο αυτό το φορτίο που καλούνται να σηκώσουν οι μαθητές και οι μαθήτριες που πλησιάζουν σε αυτήν. Μία λέξη που μόνο όταν την βιώσεις νιώθεις την δύναμή της. Δε θα ξεχάσω ποτέ τη δοκιμασία αυτήν […]

Read More

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ και … Πανελλήνιο Άγχος

Πλησιάζουν οι Πανελλήνιες εξετάσεις σε λίγες εβδομάδες. Δεν έχει αλλάξει τίποτα στην τελευταία 40 ετία σχετικά με τον τρόπο που διεξάγονται και τις συνέπειες στον ψυχισμό των μαθητών της Γ Λυκείου.Αυτό συμπαρασέρνει τις οικογένειες τους.Ας πάρουμε ένα παράδειγμα, την υποψήφια μαθήτρια Χ. Είναι επιμελής, κάνει φροντιστήρια και τους τελευταίους μήνες απουσιάζει από το σχολείο με […]

Read More